måndag 15 juni 2009

Uppvaknandet:

Nu har jag läst ut "Eclipse". Det suger. Tack igen cdon! Jag mailade töntigt nog dem och frågade hur lång tid de tyckte att jag skulle vänta. Hoppade in i badet med Gomorra (hur kan en bok vara så dålig?!) och insåg att jag iaf läst mer än jag mindes vilket betyder att slutet är nära. Sen vaknade jag. Så känns det. Insåg hur mycket småsaker jag behöver röja undan som jag tycks ha missat helt under min bok-koma: fylla på vatten hos Åke, mata Åke, rengöra Åkes pump, diska, gå och handla, betala den där räkningen, förbereda middagen, sortera tvätten, boka tvättid, fixa naglarna, ringa mina vänner, skriva packningslista till summerjam.

Så det ska jag göra nu, chop chop!
/K

Summan av kardemumman blev såhär: allt med Åke - check! Diska - check! Handla - check! Betala räkningen - check! Förbereda middagen - supercheck! Boka tvättid - check! Ringa mina vänner - check! Slå in paket - check! To be continued...

Inga kommentarer: