tisdag 25 augusti 2009

Vad är klockan?

Det har varit dagens stora fråga. Eftersom min iPhone och tillika väckarklocka ringde 06:30. Pigg som en mört hoppade jag upp ur sängen, redo för en dag på jobbet med Petro och Fison. Petro som btw köpte laktosfri chailatte till mig. Kollar när min buss går och SL säger att avgångstiden är passerad. WTF?! Kollar på mitt armbandsur, som säger 8:30. WTF två! Ringer fröken ur som bekräftar min förvirring. Snabbt räknar jag ut att min buss gått för 18 minuter sen och jag skall vara på jobbet om en timme. Lite senare på dagen fick jag reda på följande. För att citera Annika "klockren ursäkt." Såklart mitt armbandsur kukar ut sen också. Plus att jag missade Selims utlovade donuts. Fixade lite måsten och drog till sambo-Hanna för att sedan återvända hem till maten på bordet och årets pinsammaste film på kanal 5 (Linas kvällsbok). It's all good. /K

("Nödvändigheter" till all in Curt hösten.)

Inga kommentarer: